Köpvillkor

Söderköping Padel Club har ambitionen att hålla hög service. Ta del av våra köpvillkor nedan innan köp och vid eventuella frågor kontakta oss gärna!

Priser

Alla priser är i SEK och beräknas utan moms. Eftersom vi är en ideell förening betalar vi ingen moms vid försäljning av sportkläder. Eventuellt överskott går direkt in till allmännytta i föreningen.

Orderbekräftelse

När din beställning har inkommit skickas en orderbekräftelse till angiven e-postadress.

Leveranstid

Vänligen notera att vi för närvarande endast hanterar gemensamma beställningar och kan därför inte garantera specifika leveranstider. Vi strävar efter en leveranstid på 1-2 veckor, men det kan gå snabbare om produkten finns i lager. (Observera att du behöver betala din order innan vi behandlar den).

Vi gör detta för att minska klimatpåverkan med onödiga frakter för mindre ordrar samt för att hålla nere fraktkostnader och på så vis även kostnaden per produkt.

Leverans / Uthämtning

I dagsläget erbjuder vi ingen leverans via fraktbolag. Ordern hämtas ut på Söderköping Padelcenter, du får ett mail när din order är redo att hämtas ut.

Betalning

Vi erbjuder betalning med faktura. Efter genomförd order kommer du inom kort få en faktura till angiven e-postadress. Den går att betala med Swish eller bankgiro.

Observera att vi behandlar din order efter att du betalt den. Betala den så fort som möjligt för att få snabbare leverans.

Reklamation

Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss för vidare instruktioner.

Felaktig eller skadad vara (ovan) skall reklameras inom 14 dagar från leveranstillfället.

Garanti/Reklamation

Normal garanti mot produktionsfel är 2 år.

Söderköping Padel Club bär inget direkt eller indirekt ansvar för t ex (men ej begränsat till) inkompatibilitet, leveransförseningar, driftsavbrott, merarbete, installationskostnader eller annan ekonomisk skada. Söderköping Padel Club ersätter aldrig kostnader för tredje part om inte detta har överenskommits i förväg.

Ångerrätt

Då föreningen beställer klädesplaggen och trycker på beställning (print on demand) så finns det vissa begränsningar i ångerrätt och returer. Vi föreslår våra medlemmar att testa plaggen först som finns i hallen för att sedan beställa. Har trots detta beställt fel storlek försöker vi givetvis hitta en lösning. Kontakta oss för mer information.

Force Majeure

Söderköping Padel Club är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra leverans av beställda varor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter och dessa försvårar, förhindrar, eller försenar fullgörandet.

Befriande omständigheter skall anses vara bla. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, strejk, brand eller översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I Force Majeure ingår också myndigheters beslut som påverkar marknad och produkter negativt, tex. restriktioner, varningar, försäljningsförbud, etc.

Ansvarsbegränsningar

Söderköping Padel Club kan inte garantera att informationen på vår hemsida är fullständig eller riktig. Uppgifter och lagregler kan ha ändrats så att det påverkar informationen på webbplatsen. Även externa länkar och dokument kan ha ändrats utan vår vetskap och vi tar inte ansvar för denna informationen.

Kundtjänst och frågor

Vid frågor hänvisar vi till vår mailadress: info@soderkopingpadel.se

Beskriv till ärende så tydligt som möjligt och ange ordernummer om tillgängligt.